Thursday, November 26, 2015

Orang Melayu Jakun ke Pulau Bali

                 
 12Nov2015
     
Haluuuu korang... kali ne trip #orangmelayujakun plan trip ke Bali,island yg famous di seantero dunia..perghhh... kagum + excited bila nk ke bali, ye la slama ne aku cuma dengar cerita2 org dan info2 tentang island yg penuh dengan budaya dan kuat adat resamnya,aku xpernah jejak so hanya mampu mimpi ajo la ye.. hehe.. tp skun hampir jadi kenyataan.. kemas bag jap last minit packing beb' 4jam before flyght
yoo.. hahaha..amik half day kje, sbb aku xbanyak cuti dh'syg cuti oiii cz next year insyallah #orangmelayujakun akan travel lagi.jom balik rumah settlekan apa yg patut, hehe 


ha ..travel kali ne plan naik KLIA Express , easy beb.cuma beli tiket RM35 untuk ke KLIA2.Perjalanan 45minit ajo ..



Cop .. ha klu rasa hungry bole la cari makan kat dalam kl sentral ne kalau korang xkejar masa la..







xd info tentang kedai ne?? yg korang tgk nasi ayam kat pic atas ne, aku xsuggest sbb makanan die xsuperb sgt beb.. aku cuma nk try sbb kalau sdp aku promot la.. hehe.. (makanan ne pelbagai citarasa cume ikut tekak masing2 la) =)





Kt KL sentral ne korang bole la wrap bag kalau hampa syg bag hampa dari kotak atau rosak atau takut barang hilang . bole la wrap kat sini na.. RM 10 ajo..but before wrap tu make sure korang dh tahu  lugange korang beli berapa kg, jangan beli lugage 10kg , packing punya packing smpi 15kg" tak pasal kne punggah balik before wrap.. opsss!! cume peringatan berdasarkan pengalaman ..hehe..





















let's go.. but before tu nk cite sket.. time aku pergi ke bali ne , excited tu 50 - 50 beb sebab takut cancel flyght last minit,bayangkan sehari sebelum kami berangkat ke Bali, mmber kwn aku terkandas kat airport , flyght cancel di sebabkan ada letusan gunung berapi , kebanyakan flyght ke bali terpaksa di batalkan.. 12/11/2015 .Mujurlah nasib menyebelahi kami .. walaupun lewat 40 minit before berlepas di sebabkan ada 2orang passenger yg tersalah flyght masuk dalam kabin pesawat kami yg nk ke bali... aku dh mula xsedap hati dengan perkara2 mcm ne..huhu.. nasib flyght berjaya berlepas jugak. bismillah dan tawakal ajo aku dalam pesawat tu, tau la sekarang musim tak berapa nak elok kan.. huhu..
Akhirnya sampai kami di Airport Denpasar Bali, alhamdulilah... selamat semua .. perjalanan kami (KLIA2 Malaysia - Denpasar Airport Bali ) cuma 2jam 45minit .








Day 1 aku n geng bermalam di Adhi Jaya Sunset Hotel , Mana sunset?? krikk..krikkk...sesampainya aku di Bali pun jam 12malam. Sunset ntah kemana..mihahahaa...







Tadaaaaa....cantik kan bilik kami,,hehee... selesa la walaupun xmahal... syukur.. =)















selesa dan dekat dengan kedai mini market untuk korang beli jajan, paham2 la nak beli apa kan.. hahaha



di sebabkan kami hari pertama tiba d bali pun dh lewat malam.. so xd plan nak berjalan sangat la area sini , cuma sempat makan POP Mee yg terkenal di Indonesia ne . fav aku rasa baso hheehe.. lepas je sarapan POP mee kami pun Check-Out dari Adhi Jaya Hotel ne.



masa nk Check-Out tu sempat la tinkau restaurant di Adhi Jaya Sunset Hotel ne, nice =) 





Hari ke-2 aku kat bali. Lepas je check-out aku dan geng check- in pulak di Jimbaran.
Ada apa?? 

jeng3... Ayana Resort & Spa 
dalam banyak2 tempat penginapan kami selama 5hari di Pulau Bali ne, 
Ini la hotel paling mahai aku n geng stay..


orang kaya je bole stay sini!!!
amboii jangan la macam tu .. kami pun tak kaya raya..nk tunggu kaya raya blom tentu dapat p sini wei. Tapi d sebabkan aku teringin sangat nak stay d Ayana Resort & Spa ne sebab kawasan dia sangat la cantik, aku cuba ushakan yg termampu ,lawa beb tempat ne serius tak tipu.. =)













yang korang tengok pic atas be adalah lobby Ayana .
Jom aku bawak korang jelajah bilik aku n geng..

                        









Picture kat bawah ne penunggu bilik air..ehhh ...hahhaa..ne la rupa bilik air nye., ala sama je patern bilik2 kami,.



Petang aku n geng jalan2 area Rock Bar, Kisik Jetty dan layan Swimming Pool yeayyyy ..
Rock Bar ??? ok Rock Bar ne Restaurant yg mengadap sunset..memang femes la kat Bali ne,Bagi korang yg stay kt Ayana Resort & Spa ne di beri keutamaan la untuk lepak di Rock Bar ne, kalau pengunjung yg nk datang lepak ,di wajibkan buat reservation dlu na..slalu full ..hehe..



Kalau korang nk tahu yg ada swimming pool ngadap laut tu la Rock Bar
waktu operasi : 16:00-1:00 (Fri & Sat - 2:00)                           








Picture2 yg nampak Jetty kat atas n bawah ne nama die KISIK JETTY ,










Kisik Jetty ne akan di tutup utk orang awam pada jam 5pm,so klu korang nak datang ke jetty kisik ne datang la awal before 5pm na... hhehehee...
Lepas je aku bersama geng merayau di kawasan Kisik Jetty ne, time to chill... apa lagi swimming la...yeayyy lets go bebeh...
















Ok senja pun berlabuh tirainya.... masing2 pun dah kecut tangan kaki... terasa lapar wehh...planing nk makan malam kat Padi Restaurant masakan Asian.Ternyata lazat weh.. ok Bismillah... =)

  

   

 




N e keadaan  waktu malam ... saja lepak dekat pool sebab kat sini ada line tenet' Ha utk pengetahuan korang Internet Access FREE , xd di dalam bilik anda, Free Internet access u can get only at Restaurant & Lobby area..hahahaa... Ada Internet Access dalam bilik but not for free .
Good Nyte...










Morning semua... Pagi2 dah bersiap nk photoshoot n buat video ...Memandangkan hari ne last day kami di Ayana ne dan untuk tidak membuang masa kami pun menaiki shuttle RIMBA Jimbaran Bali by Ayana masih terletak di dalam kawasan resort , kalau jalan kaki agak jauh wei..menapak,aku sarankan jgn berdegil na..naik Shuttle jew






















































Selesai je bergambar di  Rimba Ayana ne, kami pun shoot ke Kubu Beach salah satu tempat yg menarik di Ayana Resort ne. Jom... 
 


 

Apa yg special kat Kubu Beach???
 Tadaaaaaa...... inilah Kubu Beach yg aku cite tadi, kagum aku dengan keindahanya...














Lagi satu aku niat aku memang nak kongsi dengan korang yg sudi scroll scroll blog aku ne.terima kasih. =)



Roy Terachi

Hang Dhamin

Suhaslinda Salehuddin

Nur Shahira Hashim 


Dah habis????
eh sapa kata dah habis....
Jom Layan Blog seterusnya.. =)

Orang Melayu Jakun Ke KUTA Beach, Bali



dah selesai menjelajah ... korang boleh la scroll page ne sampai habis... ✌🏼️
                     

Last day aku kat bali ne, sempat la jalan kejap cari souvenir utk diri sendiri..hahhaa...



Thanks pada INyoman Wirnata Mining kerana sudi menjadi pemandu pelancong kami,mengambil dan menghantar kami selama 2hari terakhir sebelum pulang ke tanah air Malaysia.



                                     


happy masing2..hope enjoy dengan trip yg d kemudi oleh Tok Ketua Masam Hang Dhamin bak kata Elam Yunus la, aka geng travel .hehehe... 







Thanks korang coz sudi luangkan masa lapang korang layan Blog Traveling Orang Melayu Jakun. Insyallah jumpa korang di next Traveling Orang Melayu Jakun untuk keriangan berganda..hahahaha.. 🙏🏼

No comments: